Saturday, September 19, 2015

A Lunch With Mr. James

Assalamualaikum dan hola.

Bawak kereta ni memang memerlukan driving education dan bukannya driving skill.

Memecut, mengangak nak masuk space kosong, menyelit time jam, pilih lorong terbaik mase jem, main minyak kat bukit. Itu semua kalau tak leh conquer stereng dan kaki minyak tak payah bawak kereta laju la.

Kalau sembang kereta auto, tak payah la. Kereta manual dan kereta auto mesti dalam tangan. Barula la, ok bro jom race.

Aku ni hurm aku rase kategori boleh tahan laju la jugak memandu laju, bukan pasal laju, potong sane sini dan menyelit aku boleh win. Itu hari try keluar same-same lain kereta denagan kawan laki aku yang memang kita kenal bawak laju la.. Aku sampai dulu. Kawan perempuan pun aku same.

Aku bukan nak riak. Aku cume tak suke memandu slow je dan aku memandu laju need for speed je. Kes accident bawak laju so far alhamdulillah tak pernah lagi la. Mohon Allah jage aku selalu.

Tapi besela, tipu kalau aku cakap zero record tak pernah accident. Hurm accident kecil kat tempat parking je la.


Mr James ni kira mangsa ketiga aku kes langgar aku.

First time langgar orang naik motor. Lelaki. Engineer tapi pergi kerja naik motor. Umur dalam lingkungan 26-29 Kaki die tempang untuk sekejap dan berdarah kat lengan. Seram tengok. Macam mane accident toksah citer la.. Laki ni memang baik la. Aku follow die sampai habis rawatan die kat klinik. Tapi die tak claim sesen pun kos rawatan walaupun aku offer nak bayar malah juga membenarkan aku balik toksah tengok die kat klinik sebab dia kata aku nampak busy (Mane ade la risau je).

Itu first time langgar motor Allah saje la yang ade, toksah tanye la debar takut semua ada dengan takde parents back up. Alhamdulillah Allah jage aku.

Second time pulak kereta aku langgar bontot kereta. Lelaki tak pasti background die tapi hensem (ehem ehem).. Kos untuk repair atas accident yang aku dah buat kat kereta dia kira-kira around RM100. But die lepaskan aku laa dan tak claim satu sen pun malah siap pesan kat ayah aku jangan marah aku (time tu ayah aku ade). Dengan tenang lelaki cakap, "Awak repair kereta awak, saya repair kereta saya, dah benda ni takde ape-ape dah".

Alhamdulillah Allah jage aku. Lagi.

A lunch with Mr James. How come we having lunch together yang mana sedangkan beliau dilanggar oleh aku.

Ok, citernye gini. Aku pendekkan. Nak pendek ape tak panjang pun citernye. Mase reverese kat parking lot. Ok, jangan salahkan aku tak tengok side mirror ke ape. Time tu aku hurmmm... Anyway pendekknya aku dah langgar kereta Mr James. Major broken is his plate number car. Pecah.

Etceli aku takut nak berhadapan dengan dia. Plus, nak balik rumah cepat ngan jam kat PJ nuh. So, i left the note lebih kurang gini.

"I'm sorry. I broke your plate number car. Please do contact me. Kely - 017-518....."

Ok, etceli aku tak kenal pun sape pemilik kereta tu. It might be chinese so aku tinggalkan la notis tu dalam bahasa inggeris.

So, aku balik la rumah dengan memandu agak slow dan perasaan banyakkan berdoa agar orangnye baik-baik aje.

Bile sampai hokay aku dapat call daripada unknown number hokay aku gelabah jap takmo angkat. 2 minit kemudian aku call die balik.

Kami talk-talk, intro bagai. Yups aku baru dapat tahu yang aku langar itu orang putih.

Ok fine.

Tapi tahu tak ape yang die cakapkan?

"I just want to tell you that by the note that you left on my dashboard, i could know that you are honest person. There's nothing to worry about. I forgive you. You dont need to pay anything for the broken that you have done."

Dalam hati aku, OwhMaiGod.

Hurm takde la ko tahu ape akibatnya langgar orang jahat? Hurmm..

Mr. James. A lucnh as for punishment that i had done?

Ok.

Mr. James. Orang Scotland. Kahwin dengan Malaysian. An old man umur lebih kurang 50-60 tahun entah umur berapa. Maybe lebih muda kut. A pilot. Die kata die bawak private jet untuk orang kaya-kaya. Kadang-kadang je bawak flight. Ade side bisnes Flight Simulation kat bangunan yang mana kami parking same-same.

Ok. itu sahaje. K bye.

P/S : Etceli sembang punya la lame dekat 15 minit baru aku tanya nama die ahahaha..

1 comment:

Komen beb